Svi poreski obveznici, bilo da je reč o fizičkim ili pravnim licima, preduzetnicima, preduzetnicima paušalcima,…
Postupak izdavanja sertifikata kod Sertifikacionog tela Privredna komora Srbije se sastoji iz registracije na portal eUsluge PKS i nakon odobrenog pristupa, kreira se zahtev za izdavanje preko samog portala.
Registracija na portal eUsluge PKS se vrši preko linka: https://usluge.pks.rs/. Sama procedura registracije zahteva popunjavanje ličnih podataka i obavezno posedovanje identifikacionog dokumenta – lične karte ili pasoša u digitalnom formatu (skeniran dokument ili slika) koju je potrebno u toku procesa registarcije „prikačiti“.
Kada pristigne informacija da je pristup odobren, korisnik može podneti zahtev za izdavanje sertifikata. Na kraju podnošenja zahteva kreira se i predračun po kojem treba izvršiti plaćanje. Nakon toga, Sertifikaciono telo PKS pristupa izradi sertifikata i obaveštava korisnika da je sertifikat izrađen. Sertifikat sa propratnom dokumentacijom (uključujući i aktivacioni kod – PIN) se preuzima isključivo lično u izabrano Registraciono telo (Regionalnu komoru ili PKS).
Sertifikati se izdaju u formi kartice ili USB-a, na osnovu zahteva korisnika, a izdavanje sertifikata traje najduže 4-5 radnih dana od dana prijema zahteva. Rok validnosti sertifikata traje 3 godine.
Cena izdavanja sertifikata za period važenja od 3 godine iznosi:
- 600 RSD za elektronski sertifikat na USB tokenu;
- 600 RSD za elektronski sertifikat na smart kartici sa čitačem;
- 000 RSD za elektronski sertifikat na smart kartici.
Česta pitanja:
Kako da dobijem sertifikat?
Kreira se zahtev za izdavanje preko portala eUsluge PKS.
Koliko vremenski traje postupak izdavanje sertifikata?
Postupak izdavanja traje najčešće 4-5 radnih dana.
Na kojim medijima mogu da naručim sertifikat?
Sertifikaciono telo Privredne komore Srbije izdaje sertifikate na smart karticama sa ili bez čitača i USB tokenima.
Koja je razlika između smart kartica i USB tokena?
Da biste mogli da koristite smart karticu, potreban Vam je čitač smart kartica. USB token je 2 u 1 uređaj, kartica i čitač u kompaktnom pakovanju.
Koliki je rok važnosti kvalifikovanog sertifikata?
Rok validnosti sertifikata je 3 godine.
Potreban mi je još jedan sertifikat, šta je potrebno da uradim?
Potrebno je da podnesete zahtev za izdavanje novog sertifikata.
Svaki korisnik može da ima neograničen broj sertifikata.
Izdat mi je sertifikat kao zastupniku firme A. Da li taj sertifikat mogu da koristim za firme B i C?
Da, kvalifikovani sertifikat za elektronski potpis sa JMBG može da se koristi za rad na elektronskim servisima državnih organa.
Izdat mi je sertifikat kao fizičkom licu. Da li taj sertifikat mogu da koristim za firmu A i B?
Bez obzira na to da li je sertifikat korisniku izdat kao pripadniku pravnog lica ili kao fizičkom licu, kvalifikovani sertifikat za elektronski potpis sa JMBG može da se koristi za rad na elektronskim servisima državnih organa.